Thursday, August 26, 2004

Pengalaman itu amat berharga

nampaknya ini kali pertama daku menulis dalam blog ni..hajatnya malas nak tulis tetapi ntah knapa terasa nak tulih pulak....inilah manusia...

aper yg nak tulih pun dah tak ingat..tadi ingat...jap...hmmm...ooo..baru ingat..pasal...pngalaman pergi ujian SPA...semalam...ceh...ingatkan nak tanya soalan yg susah...punyerlah bawak pembaris...siap dengan kalkulator lagi...sekali semua objktif....hampeh....itu satu..pastu soklan pulak senang nak mampus..just nak tau minat jer....hampes..nasib baik tak studi giler2 smpai terpaksa bukak buku balik....hehehe..padahal aku dah agak dah..soklan senang cngitu jer...tapi inilah manusia...ada perasaan harap dan takut....dia harap soklan senang, so senanglah baginya untuk menjawab..dalam pada itu dia takut, takut tak bleh nak jawab soklan....benda ini memang terjadi secara realitinya...cuma manusia itu yang jarang kedapatan yang memerhati dan mengambil iktibar daripada seseuatu perkara....

pastu..abih exam, aku jumpalah member2 aku yg kena pegi exam tu sekali dengan aku...rupanya, masing2 dah bekerja..dengan pangkat dan gaji yang best2 semua...aku???alamak kontrak lah...entah sampai bila....udah ler kontrak..gaji pulak seciput jer....nasib baik keja kat kelate...kalu kat Kl???alamatnya makan meggi lah tiap2 hari....hehehe....

ops..satu aku tak puas hati ngan member aku tu...ader ke dia marah aku..katanya aku tak ajak dia datang kenduri aku kawin....aik..bila masa aku kawin...calon pun ntah kemana...nak kawin plak....pening aku jap...disamping kebingungan buat seketika waktu...dok pikir, bila masa aku kawin???betul ke aku dah kawin???aik..memang binggung aku tatkala itu...hampeh...pstu seminit dua lepas tu baru aku respond..."wei..aku mana kawin lagi..ni saper pulak buat citer camni???ni yang aku hangin nie...". tetiba dia kata, aku yang bagi tau dia yang aku nak kawin...aik...lagi pening aku...bila masa pulak aku bagi tau yg aku dah nak kawin....udah...lepas tu aku pun secara macho pun menjawab "aku memang nak kawin..tapi buat masa sekarang ni belum berkemampuan lagi..dari segi nafkah yg zahir ni..gaji aku bukan cukup nak tanggung anak orang..kalu setakat aku sorang pastu 10 kor anak kucing takpe....hhehhe". dia marah kat aku pulak...hish budak pompuan nie..pening aku melayan ko..."takpeelah...nanti aku kawin aku ajak korang semua....puas...tapi yang penting, aku tak kawin lagi buat masa sekarang...". pastu dia menjawab "alah tok ayoh, kalu ko dah kawin pun apa salahnyer...kuikui..." hampeh kena gelak pulak...takpe2...sabor....
pastu masa nak balik sempat lagi tu..."tok, nanti konvo bulan depan ni...bawa lah kad jemputan...jangan malu2 pulak...". cis kena lagi...yelah tu...korang ni memang lah...

ops dah nak pukul 6ptg ni..kena balik memasak pulak...biasalah org bujang...hehehe...nak tunggu ada org umah...ntoh biler lah....kalu ada, ader ler tu..insya-Allah..


0 Comments:

Post a Comment

<< Home