Sunday, September 26, 2004

Linux....oh linux...

alhamdulillah...settle jugak kerja aku...membuat penulisan tumbuhan herba untuk karnival sains dan teknologi kelantan...walaupun sememangnya dikekang oleh waktu yang selalu menghambatku dalam menyiapkan penulisan tersebut....

hari jugak aku baru masukkan cek gaji aku bulan lepas....hampeeh...nak akhir bulan baru dapat gaji...aiseh...nasib baik aku bukan jenis yang boros...dan jugak yang tidak kurang pentingnya...tidak hisap rokok....kalu aku jenis yang hisap rokok...mampus...udah ler gaji seconet...pastu sekarang ni harga rokok naik pulak... alhamdulillah..aku bukan dilahirkan sebagai seorang perokok...citer pasal rokok ni, teringat aku akan kata2 salah seorang pngurus kilang rokok...katanya ekoran daripada kenaikan harga rokok ni...akan menyebabkan akan ada rokok TIRUAN!!! aper nak jadik...rokok pun nak tiru jugak...takde keje betul....pastu yang perokok pulak, takkan lah 'mampus' kalu tak hisap rokok tu....aku tengok ader jer geng2 perokok yang bulih berenti hisap rokok...aper citer yg dok ngisap lagi ni???taulah nak cepat mampus...kalu yea pun...baik buat keja lain...nie, ngisap rokok...aper nak jadi...ada fatwa pengharaman rokok, diorg simpan buat pekasam...dunia..dunia...

tadi..lepas jer aku masukkan cek...aku pegilah umah mawi...katanya ada problem masa nak install linux...hehehe..terpengaruh jugak mangkuk ni ngan aku...nampaknya makin ramai member2 aku yg pakai linux...cuma aku sendirik yg tak pakai linux..still ngan XP....nak buat mcm mana, kompt ni tak support...tak cukup 'power' nak guna linux...takpelah sabor...tunggu aku ada duit beli laptop...masa tu pakai linux...baru best...hehehe...sekarang ni ekonomi blum kukuh lagi...tak stabil...mcm mana nak beli laptop???mcm mana nak beli keta???mcm mana nak ka..kawin??keh keh keh...calon pun masih tercarik-carik lagik....aper2 pun tahniah buat member aku..amak..moga dia jadik bertunang minggu depan....pastu jadik kawin....sedih aku...sedih sbb dia dah nak kawin...pasni ada bini..pastu ada anak...and then, cucu...aku???hehehe..tak tau nak kata....kena banyak doa nampaknya...doa agar cepat dapat keja yang boleh kukuhkan ekonomi aku...masa tu baru bulih nak jalankan aper yang telah diplankan sejak form 4 lagi tu...inysa-Allah kalu dimurahkan rezeki..panjang umor....ada lah tu...

Ya Allah..pada Mu daku memohon...agar dipermudahkan urusan hidupku....berilah petunjuk dan pertolongan kepadaku...agar setiap keputusan dan tindakkan ku adalah baik kepada diriku...agamaku...masa depanku.... keluargaku... masyarakatku..negaraku....dan seluruhnya.....amin... ya rabbal'alamin...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home