Monday, September 27, 2004

RA: Pengorbananmu Sia-Sia

Pagi tadi sedang aku khusyuk menge'check' email tetiba 'second bos' aku ajak gi bank sbb nak masukkan cek sambil gi kuar minum air...aiseh aku pose, dia ajak aku gi minum pulak...kalu biasanya dia yang belanja aku...takpelah..pose sunat jer...yang bos aku ni lagi penting...hehehe...takpe niat pose tu pun dah ada pahala...dua-dua dapat, dunia dapat (kenyang..) dan akhirat pun dapat (pahala niat pose...)...keh keh keh....

sampai di bank dia suruh aku masukkan cek big bos kat maybank...dia pulak nak masukkan cek dia kat commerce bank...takpelah..pegi jelah...masa aku nak tulih amount cek tu terkejut berok gak...ada 5 cek...1 cek bernilai RM 2xxx dan lagi 4 cek masing2 bernilai RM 6xx...pergh...siot tul. aku kira total amount dia...it's about RM 5xxx....for one month...just for claim..not the salary!!!itu baru pendapatan daripada MARDI...blum campur pendapatan daripada kedai2 dia...aku dengar dia ada banyak giler kedai..pastu umah yang disewakan kepada org lain lagi...pergh...mmg banyak....bila dipikir2 balik...dah rezeki dia...nak buat macam mana...lagi pun dia mmg rajin...seorang yang berkredibiliti...yang pandai manage...

apa pun...lepas aku bank-in cek tu..kitaorg pegilah minum air kat tepi pantai..cewah..cam jiwang lah pulak...jiwang kejadahnya...bos aku lelaki...hehehe... kami minum teh tarik jer..ngan ubi goreng...ok gak...boleh tahan jugaklah...nak kata best taklah best sangat..nak kata tak best...mmg tak best..hehehe..ia jadik best bila org lain belanja..hehehe...

dalam pada itu kami berborak akan banyak perkara...tetiba dia membangkitkan berkenaan permohonan aku bagi mengisi jawatan kosong dalam MARDI...macam2 lah dia citer pasal mcm mana nak jadik seorang RO yang berwibawa...dalam syok aku dengar tu..tetiba dia melahirkan rasa kecewanya berkenaan kerjayanya sebagai pmbantu pnyelidik (RA)... disebabkan masa sentiasa berjalan dan dijangkakan 4 tahun lagi dia akan bersara, dia merasakan usahanya dan pengorbanannya selama ini adalah sia2 dan tidak diberi penghargaan, yang sepatutnya diberikan kepadanya...dia berasa kecik hati bilamana semua usahanya tidak dipandang oleh orang lain...sedangkan dia yang berusaha...melalui penat lelah...jerit perih..tapi org lain yang dapat nama..umapama kata pepatah melayu...lembu punya susu, sapi dapat nama....

0 Comments:

Post a Comment

<< Home